Nuff

Blogger2

2010-12-15

Kejadian Sebelum Bersalin....Part 01

KroNoloGi2....

4.10.10~7:45 a.m

seperti kebiasaan nyer, aku akan naik ke pjbt pentadbiran untuk punchkad..Selesai punchkad, aku akan drive kete dan parking di sebelah blkg berek polis iaitu berhampiran ngan opis aku..pd hr tersebut, keadaan aku agak lemah, penat dan rasa nk pitam.

Setelah parking, aku pun ingin melalui pintu yg dihalang dibhgn bwh nyer..sambil mengangkat kain paras lutut, aku pun melangkah pintu itu. Ntah camana, aku terjatuh bagaikan nangka busuk jatuh kebumi. Terhimpit perut disebelah kanan, manakala laptop (dlm beg) jatuh disebelah kiri..Dengan pantas aku bgn dn berjalan sambil memandang kiri kanan..mana tau ada abg polis yg nmpk, segan ler mak buyung..

Sampai opis aku, aku duduk sambil bgtau en rzf yg aku jatuh..kena gelak pulak bkn risau kot2 keguguran ke hapa..hangin jer aku sambil bdn rasa terketar2 dn menggigil..maklum ler kandungan dh 9bln..tunggu masa jer. Bleh lak jatuh..

1:00 p.m

Lunchour, balik umah mak tgk khalis. So stori ler kat mak pasal mak buyung yang terjatuh td..bkn apa, yg aku risau, masa kat opis, aku dok pegang jer perut pasal rasa senak akibat jatuh terhimpit. Pegang dn gosok2 perut, tp bb xgerak2..kalo gerak pun lembab je..xder pun kick kuat2 mcm biasa...ptg pi opis siapkan kerja..terasa mcm lastday jer dtg keje..

5:00 p.

Balik keje terus pg umah mak konon2 nak amik khalis. Tp mak risau pasai kandungan aku yg xaktif tu lalu suggest tuk pg hospital..dlm hati mengeluh..alahai malas nyer nak pg..aku xsakit pun tp risau pulak kot2 betul bb dah xbernyawa..kang xpasai2 menyesal seumur hidup..dh la khalis pun dulu lemas dh nyawa2 ikan..ish aku mesti pi jugak spital..siap2 mkn suma, aku pun gerak le ke spital ipoh..

7:00 p.m

Sampai spital ipoh..check suma2 la..ECG pun cek byk kali..dh le lama lak tu sekali cek..jenuh la mak, abh n rzf menunggu..mengikut graf ECG tu, bacaan jantung bb xok..kdg2 ok..sampai masa test ECG tu Doktor kena guna alat tuk gerakkan bb..mcm karen jer.bkn bb dlm perut jer terperanjat!aku paling terperanjat..punye la lama diorg cek aku...bosan betul time tu..

12:30 a.m

Bayangkan..settle suma cek tu dlm kul 12:30 pagi..makna nyer dh 5.10.10...mak n razif hntr masuk wad..abh tgu luar..pas diorg balik,baru nak landing kat katil nurse dh panggil lg cek ECG..penat nyer rasa..dh ler bdn sakit sbb jatuh..

5.10.10 - 7.10.10

Setiap hari rutin sama jer..makan, tido, checkup, makan, tido...checkup wajib adalah blood pressure n ECG nk cek bb lemas ke x..masalah nyer, doktor bgtau aku ler bahawa bb aku ni asik tido jer dlm perut..that mean yg xgerak2 tu psai dia kuat tido..yer ke?aku xpernah dgr camtu..tp rupa nyer mmg ada istilah bb tido dlm perut..pd hr 7.10.10 tu doktor tanya nak blk umah ke X?aku blur nk jawab psai 8.10.10 aku wajib masuk wad..so nak blk alang2 jer..razif pun dh pesan suh rehat jer kat spital..jgn tepon kata nk kuar wad..huhuhu..apa punyer org ler..Doktor gak janji nak induce awai psai aku dh ada kat wad..tgk kekosongan katil..eee mmg cuak jer aku dgr..

8.10.10

Doktor kata hr ni aku kena induce..adoi dr kul 6.00am aku dh ready menakutkan diri..sejuk jer rasa..takuttt!!!....penat jer aku menahan ketakutan, tgk2 doktor yg dtg cek pd kul 6pm tu kata xjd induce lg sbb katil full..ramai beranak bln10!so lega kejap...tp sdg aku dlm kelegaan tiba2 doktor kata doktor nk bukakkan jalan yakni dia nk seluk ler apa lg...makanan yg terhidang dpn mata tiba2 aku rasa xder selera nk mkn..takut punya pasai..makan gak ler skit en razip suruh..tgh2 mkn, doktor laki pgil nak seluk buat jalan..Ya ampun..seluk itu bkn ke sakit??ni pulak seluk2 nak bkk jalan dlm 2cm..fuhh!!berpeluh menahan sakit..dh pas seluk terus ke toilet..adoii sakit nyer mak..nak kencing pun sakit..xlama tu berdarah..pakai siap2 pad..

Malam nyer mmg xleh tido..dh terasa senak2 perut dn sakit dibahagian pinggang dll..tanda2 nak bersalin dah ada..,tp bukaan mmg lambat..so sambung Part02 pulak yer...

post signature

No comments:

Post a Comment